RECHERCHÉ – Membres du Comité national sur l’environnement des CPS-ECP

Environment Committee

9 decembre, 2021

Voulez-vous contribuer aux objectifs suivants afin d’atteindre un plus grand bien? Si oui, veuillez-vous joindre à nous pour une rencontre en ligne en janvier prochain (date à déterminer).

1. Réduire les risques pour les plaisanciers et la vie marine.
2. Accroître la sensibilisation à notre relation et à nos impacts sur les cours d’eau.
3. Accroître les mesures qui favorisent la conservation et la recherche.
4. Accroître le potentiel de plaisir sur l’eau.
5. Habiliter les plaisanciers à accroître l’intendance et la responsabilité aquatiques.

Veuillez faire parvenir un courriel à Jack Adams à l’adresse suivante :  jadams40@telus.net. En janvier, nous vous enverrons un sondage afin de déterminer la date de la rencontre en ligne.

À cette réunion, nous discuterons de ce qui suit :

  • Qu’est-ce que cela implique d’être membre du Comité sur l’environnement des CPS-ECP?
  • Ce qui a été réalisé par le Comité et la campagne Boat Blue (voir BoatBlue.ca).
  • Les prochaines étapes afin d’atteindre les objectifs énumérés ci-dessus.

Related Articles


RANGER TUGS R-27

By Andy Adams

Ranger Tugs have been around since 1958 and they have developed a great formula: one boat, one price. Almost everything is included, and there is literally a fan club of owners who share stories, information and who set up events and rendezvous with other Ranger Tugs owners. www.Tugnuts.com is a community hub for owners of Ranger Tugs, Cutwater Boats and Solara Boats, all made by Fluid Motion!

Tugnuts.com is quite a unique resource. The online forum has quick links to a chat, info about cruises & gatherings, a channel to ask questions of the Ranger Tugs Factory, Ranger Tugs Technical Discussions, “How to” videos and more.

Read More


Destinations

Sailing into the Future at Antigua Sailing Week

By Mathew Channer

“Standby tack,” Canadian sailor Katy Campbell orders. The crew scrambles over the sheet lines and braces on the deck.

“Three, two, one, tack!”

I wait until the bow turns into the wind and the headsail snaps over, then crawl over the cabin top of Panacea X to the now windward side. The trim team smoothly sheets on the headsail and a competitor vessel shoots past our stern, feet away, as our Solana 45 beats eastward along Antigua’s south coast.

Read More