Remises sur la formation pour les membres des CPS-ECP

Remises sur la formation pour les membres des CPS-ECP

12 octobre, 2023

Les membres ont droit à des rabais de 10 % à 25 % sur certains cours et sur les cartes de remplacement du Cours de radio maritime CRO(M) et la carte de conducteur d’embarcation de plaisance (CCEP).

Les Escadrilles canadiennes de plaisance (ECP) offrent une gamme de cours et de séminaires qui couvrent tous les aspects de la sécurité, du maniement et de la navigation d’un bateau, jusqu’à la navigation avancée, la croisière en haute mer, la météo, la navigation électronique, l’entretien et bien d’autres choses encore.

Les cours sont généralement proposés pendant les mois d’automne et d’hiver afin que les plaisanciers puissent profiter d’expériences de navigation tout au long de l’année, acquérir de nouvelles compétences et se faire de nombreux nouveaux amis qui partagent la même passion pour la navigation de plaisance. Les cours sont disponibles en ligne ou en personne et sont animés par des instructeurs bénévoles qui sont des plaisanciers passionnés avec une richesse de connaissances et d’histoires qui inspirent.

Inscrivez-vous à l’adresse suivante : www.boatingcourses.ca

Related Articles


RANGER TUGS R-27

By Andy Adams

Ranger Tugs have been around since 1958 and they have developed a great formula: one boat, one price. Almost everything is included, and there is literally a fan club of owners who share stories, information and who set up events and rendezvous with other Ranger Tugs owners. www.Tugnuts.com is a community hub for owners of Ranger Tugs, Cutwater Boats and Solara Boats, all made by Fluid Motion!

Tugnuts.com is quite a unique resource. The online forum has quick links to a chat, info about cruises & gatherings, a channel to ask questions of the Ranger Tugs Factory, Ranger Tugs Technical Discussions, “How to” videos and more.

Read More


Destinations

Sailing into the Future at Antigua Sailing Week

By Mathew Channer

“Standby tack,” Canadian sailor Katy Campbell orders. The crew scrambles over the sheet lines and braces on the deck.

“Three, two, one, tack!”

I wait until the bow turns into the wind and the headsail snaps over, then crawl over the cabin top of Panacea X to the now windward side. The trim team smoothly sheets on the headsail and a competitor vessel shoots past our stern, feet away, as our Solana 45 beats eastward along Antigua’s south coast.

Read More