Grande cure de rajeunissement pour Valcour Island Marina

rajeunissement

11 juillet 2024

Valcour Island Marina (VIM), située sur le lac Champlain dans l’État de New York, juste au sud de Plattsburgh, sera un port d’attache attrayant pour les plaisanciers en 2025, annonce sa nouvelle administration. « Avec une vue imprenable sur la majestueuse île Valcour, VIM sera une destination de choix pour les plaisanciers tout au long de la saison. »

Anciennement Snug Harbour Marina, VIM fera l’objet de rénovations complètes pour inclure de nouveaux quais et mouillages, avec services et commodités afin de rendre tout  séjour le meilleur possible.

Valcour Island Marina invite les plaisanciers qui adoptent le lac Champlain comme lieu de navigation à visiter leur page FB alors que seront documentés les travaux et que seront publiées des mises à jour sur les locations saisonnières de quais et de mouillages. VIM annonce qu’elle offrira également des locations saisonnières d’emplacements de camping pour camping-cars, de même que l’entreposage d’été et d’hiver pour les bateaux et les remorques, ainsi que d’autres services devant être annoncés à des dates ultérieures.

Voir Valcour Island Marina à https://www.facebook.com/profile.php?id=61558679725807

Related Articles


RANGER TUGS R-27

By Andy Adams

Ranger Tugs have been around since 1958 and they have developed a great formula: one boat, one price. Almost everything is included, and there is literally a fan club of owners who share stories, information and who set up events and rendezvous with other Ranger Tugs owners. www.Tugnuts.com is a community hub for owners of Ranger Tugs, Cutwater Boats and Solara Boats, all made by Fluid Motion!

Tugnuts.com is quite a unique resource. The online forum has quick links to a chat, info about cruises & gatherings, a channel to ask questions of the Ranger Tugs Factory, Ranger Tugs Technical Discussions, “How to” videos and more.

Read More


Destinations

Sailing into the Future at Antigua Sailing Week

By Mathew Channer

“Standby tack,” Canadian sailor Katy Campbell orders. The crew scrambles over the sheet lines and braces on the deck.

“Three, two, one, tack!”

I wait until the bow turns into the wind and the headsail snaps over, then crawl over the cabin top of Panacea X to the now windward side. The trim team smoothly sheets on the headsail and a competitor vessel shoots past our stern, feet away, as our Solana 45 beats eastward along Antigua’s south coast.

Read More